Productgroepen, -eigenschappen en -opties

Hoewel de termen productcategorie en productgroep erg veel op elkaar lijken, zijn ze wezenlijk verschillend!

ShopExpert hanteert deze 2 termen ex pres apart! Ze stellen namelijk verschillende aspecten van uw online webwinkel voor.

 Wat is een productgroep?

"Een productgroep bevat producten die allemaal exact dezelfde eigenschappen hebben" 

Een voorbeeld:

In de productgroep 'schoen' zitten verschillende producten die allemaal (zonder uitzondering) de eigenschap 'maat' hebben. Ook hebben zij de eigenschap 'materiaal', en tenslotte de eigenschap 'materiaal zool'.

Zoals u begrijpt zijn al deze eigenschappen van toepassing op werkelijk alle schoenen die deze webshop verkoopt!

Opties

We hebben nu dus een productgroep 'schoen'. En deze productgroep heeft de eigenschappen; maat, materiaal en materiaal zool.
De opties van iedere eigenschap kunt u ook nog bepalen!
Dus, welke maten er allemaal beschikbaar zijn, en welke materialen er voorhande zijn van deze schoen.
Doordat u de maten maar 1x hoeft in te vullen (bij de eigenschap 'maat'), hoeft u dit niet telkens opnieuw te doen bij iedere nieuwe schoen die u aan uw webwinkel toevoegt.
Wel kunt u er voor kiezen om Schoen-A slechts in 4 maten te verkopen, en Schoen-B zelfs in 32 verschillende maten!

Vaste waarden of de klant laten kiezen

Soms wilt u de maat van de specifieke schoen zelf aangeven. Dat kan! U vult in dat de schoen in kwestie maat 42 heeft, en de klant ziet dit bij de productdetails terug! De klant heeft er verder niets over te zeggen.

Echter, u kunt de optie ook aan de klant laten. Ofwel; u kunt de klant laten kiezen welke maat (van een door u bepaalde lijst met maten) hij / zij wil!
Zo hoeft u een schoen maar 1x in te voeren in uw webwinkel, en alleen de maten extra aan te geven. Dat scheelt vaak veel werk.




Loading

Een moment geduld a.u.b.