Actief online verkopen

Actief online verkopen is de klant van uw webshop attenderen op interessante producten.
Vaak weet een kopende klant pas dat hij / zij producten nodig heeft, als u ze actief onder de aandacht brengt!

 

Zo kopen klanten vaak 'neven-producten' welke direct of indirect te maken hebben met het hoofdproduct dat zij eigenlijk al wilden kopen.
Denk bijvoorbeeld aan een mooi servies. Als u daarvan de aanvullende delen (complementaire eierdopjes en soepborden) ook verkoopt, is menig klant geneigd deze ook meteen aan te schaffen.

Actieve verkoop is bij ShopExpert mogelijk in een aantal varianten. 

Cross-Selling

Cross-selling betekent dat u klanten attendeert op 'soortgelijke' producten.
Zo kunt u o.a. andere varianten van hetzelfde product tonen, wanneer men de details van een product bekijkt.
Op die manier probeert u bezoekers te helpen bij het maken van de juiste keuze.

Up-selling

Upselling gebeurt pas wanneer een product in het winkelwagentje is gestopt.
Bij upselling attendeert u de klant op leuke en / of actuele aanbiedingen welke direct gerelateerd zijn aan de producten in het winkelmandje.
Zo kunt u aanbieden om een 4e autoband te kopen voor slechts een paar euro's meer.

Uiteraard bent u niet verplicht om hier korting te geven. U kunt ook simpelweg de bezoeker attenderen op het feit dat u ook een veelvoud van het product aanbiedt.

Upselling is ook een ideale manier nauw-gerelateerde producten mee te verkopen. Dus de aanvullende delen van de serviesset.

Staffelkorting

U heeft bij ShopExpert de mogelijkheid om te werken met staffelkorting.
Staffelkorting is korting welke de klant krijgt zodra hij / zij meerdere items van hetzelfde product bestelt.
Zo kan 1 product 50 euro kosten, maar 2 producten 90 euro. U biedt dus 10 euro korting indien de klant 2x hetzelfde product bestelt.
Deze zogenaamde staffelkorting kunt u laten oplopen naarmate men meer van hetzelfde bestelt (procentueel of specifieke bedragen per aantal).

Loading

Een moment geduld a.u.b.