Webshop mogelijkheden

Een webshop moet voor iedere ondernemer bereikbaar zijn!

En die webshop / online winkel moet voor de ondernemer werken. En niet andersom.
Dat is nu precies waar het vaak mis gaat bij webwinkels. De software is groot en log, en bovenal nog moeilijk te beheren ook.
Je moet er haast een studie voor volgen om het volledige potentieel uit uw webshop te trekken.

Dat kan anders...

ShopExpert!

Shopexpert.nl is een gebruiksvriendelijke omgeving waar iedereen mee kan (leren) omgaan.
Maak gebruik van de gratis proeftijd en verken vrijblijvend de mogelijkheden van uw webshop bij shopexpert.nl.

 

Verkoopbaar product

Een verkoopbaar product kan worden verkocht op uw webshop. Een product dat bijvoorbeeld alleen aanwezig is als 'bijverkoop' kan op zichzelf niet verkocht worden. Zo'n product kunt u dus op 'niet verkoopbaar' (vinkje uit) zetten.

Lees meer...

Templates & Stijlen

Iedere webwinkel is anders.

Niet alleen de producten, maar ook de uitstraling van uw webshop zorgen ervoor dat uw aanbod uitstraling heeft.
U moet er dus voor zorgen dat u de juiste stijl bij uw producten weet te creëren.

Lees meer...

Productbeheer

Alle aspecten van een webwinkelwebshop zijn belangrijk. Maar het ene aspect waar geen webwinkel zonder kan, zijn de producten.
Zonder producten verkoopt u niets, en zonder producten zal de omzet teleurstellend laag blijven.

Lees meer...

Custom webshop pakketten

ShopExpert webwinkels en webwinkelpakketten zijn ingericht op de meest voorkomende scenario's. Een beginnend webwinkelier zal toekomen met een 'light pakket' terwijl de gevorderde online verkoper de hogere varianten zal willen benutten.

Lees meer...

Orderbeheer

Na producten, zijn bestellingen / orders toch wel het fijnste om te hebben in uw webwinkel.
Orderbeheer geeft u een helder overzicht van alle voorheen geplaatste bestellingen.

Lees meer...

Winkelgroepen / Collectieven

Winkelgroepen zijn groepen winkels...

En zo'n groep kan vanalles inhouden. Winkels die geografisch dicht bij elkaar liggen (een winkelcentrum), maar ook winkels die vanwege een gezamenlijk onderwerp met elkaar verbonden willen zijn.

Lees meer...

Klantbeheer

Het klantbeheer van ShopExpert stelt u in staat om in contact te komen met uw klanten.
Deze klanten hebben in het verleden minimaal 1x iets bij uw webshop besteld. Ook ziet u bij het klantbeheer precies hoeveel omzet deze klant heeft opgebracht.

Lees meer...

Webwinkel SEO

Een veel voorkomende internetterm is de afkorting SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization of ook wel Zoekmachine optimalisatie. Er zijn een aantal spelregels op technisch en tekstinhoudelijk gebied waar een website / webshop zich aan moet houden, wil deze hoog in de zoekmachines terugkomen. Shopexpert heeft op technisch gebied een uitermate SEO vriendelijk platform ontwikkeld, waardoor een hoge ranking gewaarborgd wordt.  Shopexpert adviseert haar gebruikers op tekstinhoudelijk gebied per pagina unieke teksten te schrijven waarin verschillende kernwoorden terug komen.

Lees meer...

Productcategorieën

Productcategorieën maken uw webwinkel overzichtelijk.
Als u slechts 10 producten verkoopt, zullen productcategorieën wellicht niet nodig zijn, maar zodra u een veelvoud aan producten in uw assortiment krijgt, vervaagt het overzicht al snel.

Om dit overzicht te bewaren (voor zowel uzelf als uw mogelijke klant), kunt u productcategorieën aanmaken.
Deze categorieën zorgen voor structuur en orde.

Lees meer...

Gratis hosting

Het webshop-type dat u kiest bij ShopExpert bevat altijd gratis hosting. U betaalt iedere maand een vast bedrag.

Lees meer...

Merken

Tenzij u een product zelf gemaakt heeft, is een product vaak van een specifiek merk.
Dit merk is voor bezoekers vaak interessant. Men zoekt hier zelfs naar wanneer men een zoekterm gebruikt in zoekmachines (o.a. Google).

Om klanten te tonen dat zij het juiste product gevonden hebben, doet u er verstandig aan om ook het juiste merk te tonen.
Door al uw producten ook een 'merk mee te geven' kunnen uw bezoekers ook filteren hierop.
Zo kan een bezoeker snel alle producten van een specifiek merk filteren.

Lees meer...

Acties, kortingscodes, kortingscoupons en specials

Mensen zijn dol op korting! Niet voor niets stromen we allemaal massaal naar de winkels zodra het woord 'sale' of 'uitverkoop' tevoorschijn komt.

Dit is ook niet zo vreemd, want met korting behaal je als consument (al dan niet ogenschijnlijk) voordeel!

Lees meer...

Productgroepen, -eigenschappen en -opties

Hoewel de termen productcategorie en productgroep erg veel op elkaar lijken, zijn ze wezenlijk verschillend!

ShopExpert hanteert deze 2 termen ex pres apart! Ze stellen namelijk verschillende aspecten van uw online webwinkel voor.

Lees meer...

Marketing

U heeft uw eigen webwinkel gemaakt met ShopExpert! U heeft al uw producten geplaatst, uw template en stijl geperfectioneerd, en alles is naar wens! Zo... en nu?

 Ja, nu moet u uw producten gaan verkopen natuurlijk!

Lees meer...

Afbeeldingen

Onderzoek na onderzoek toont aan dat mensen over het algemeen erg visueel zijn ingesteld.
De gemiddelde persoon vertrouwt iets pas, zodra hij / zij hetgeen gezien heeft.
Visuele middelen zoals foto's of video zijn onmisbare elementen in een online winkel.

Lees meer...

Actief online verkopen

Actief online verkopen is de klant van uw webshop attenderen op interessante producten.
Vaak weet een kopende klant pas dat hij / zij producten nodig heeft, als u ze actief onder de aandacht brengt!

 

Lees meer...

Verzendmethodes

ShopExpert biedt u de mogelijkheid om geheel zelfstandig uw verzendmethode(s) in te stellen.
Zo bepaalt u helemaal zelf of u een pakketdienst in de arm neemt, of dat u liever zelf uw bestellingen rond brengt.

Lees meer...

Content Management

Het ultieme doel van een webwinkel is het verkopen van producten.

Echter, naast het verkopen van producten, is het ook vaak fijn om iets te vertellen over uw (online) business.
Mensen lezen vaak graag wat meer over de winkel waar zij producten (gaan) kopen.
Ook zien bezoekers graag de contact-gegevens of leveringsvoorwaarden van uw winkel.

Lees meer...

Meerdere medewerkers

Bij ShopExpert heeft u de mogelijkheid om met meerdere medewerkers (evt. tegelijk) aan uw webshop te werken.
Zo bent u in staat om veel sneller al uw producten online te zetten.

Lees meer...

Social Media

Social Media is tegenwoordig onlosmaakbaar verbonden met het internet.
U heeft ongetwijfeld wel eens van 'Facebook' of 'Twitter' gehoord.
Deze diensten maken het voor iedereen mogelijk om (al dan niet op het internet) gevonden dingen te delen met vrienden en familie.

Lees meer...

Meerdere webwinkels

Bij ShopExpert heeft u de mogelijkheid om meer dan 1 webwinkel te starten.
Zo kunt u uw producten verspreiden over meerdere online winkels.

Lees meer...

ShopExpert weet dat betaalgemak één van de basis-principes is van een goedlopende webwinkel. Een bezoeker moet meteen het gevoel hebben dat uw webwinkel betrouwbaar is, en dat bestellingen veilig en snel kunnen worden betaald.

Hierom heeft ShopExpert standaard de meest gebruikte betaalmethodes aan boord.

De ondersteunde betaalmethodes van ShopExpert zijn:

  • Handmatige overboeken door de klant
  • Onder Rembours betalen
  • PayPal
  • IDEAL
  • Betalen op factuur / rekening
  • Afrekenen in de winkel
  • Automatische incasso
Bekijk alles van Betaalmethodes

U kunt al uw producten invoeren in uw ShopExpert shop. We hebben het invoer-proces zo soepel mogelijk gemaakt voor u!

Wanneer u echter in het bezit bent van een Excel-lijst met producten, kunt u deze ook importeren.
Deze import-functie is gratis, en kunt u zo vaak gebruiken als u wilt.
Het importeren van producten is vele malen sneller dan het individueel invoeren van producten.

Bekijk alles van Importeren & Exporteren

Uw producten tonen op uw eigen webwinkel is het belangrijkste van uw online business. Uw producten dienen er goed uit te zien en alle informatie die u erbij vermeldt moet actueel en up-to-date zijn. Uw klanten zullen deze producten namelijk vinden d.m.v. zoekmachines en de zoekfunctie op uw webshop.

Naast uw eigen webwinkel bestaan er echter ook websites waarop u uw producten kunt aanbieden. Op deze websites kan de bezoeker niets kopen, maar men wordt doorverwezen naar uw webwinkel. Uiteraard doen deze websites dat vaak niet gratis, en zult u een kleine vergoeding per doorgestuurde bezoeker dienen te betalen.

Om uw producten op deze websites te kunnen vermelden, zult u allereerst een relatie aan moeten gaan met iedere individuele website. U dient ze te contacteren en te verzoeken of en hoe uw uw producten kunt gaan aanbieden op hun website.

Nadat u deze verstandhouding tot stand heeft gebracht, zult u een zogenaamde 'product-feed' moeten aanleveren. Deze feeds worden door ShopExpert standaard voor u verzorgd! U vindt ze allen terug onder het tabje 'instellingen' >> 'externe diensten'. 

Bekijk alles van Externe koppelingen
Loading

Een moment geduld a.u.b.